maandag 9 december 2013

LIVE bij de dokter: Verboden voor Mannen

'Verboden voor mannen.' Het staat er echt! 

Verboden toegang voor mannen. Opeens denk ik aan dat bordje bij de bakker en de slager, met daarop een hondje met een rode streep erdoor en de tekst 'ik mag hier niet in'. Vandaag ben ik dat hondje. 

Ik ben de hoofdoorzaak van het naakte feit dat wij hier zitten. Ik ben mijn vrouws rots in de branding als ze dankzij mijn prestatie kotsmisselijk moet overgeven. Als een koene ridder vervul ik al bijna twee maanden haar onmogelijkste wensen. Zonder klagen. Als een volleerd krijgsheer en strateeg verdedig ik mijn kind tegen de grillen van schoonmama. En nu mag ik de kindkrijg afdeling in het ziekenhuis niet in. Want ik ben tenslotte maar een man. 

Blijkbaar dient de man bij het krijgen van een kind geen rol te spelen. Hij dient geen betrokken vader te zijn. Hij mag geen vragen aan de dokter stellen en hij mag de echo's kennelijk niet zien. 

In China is de man gewoon de zaadleverancier en degene die de rekening kan betalen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten