donderdag 14 november 2013

Hoe zit dat met dokters enzo?

"Ehm, wat bedoelt u precies mevrouw?"
De dokter kijkt X niet begrijpend aan. "Als u bedoelt dat u het wilt laten weghalen dan moet u naar een abortuskl..."
Wat? Nee, dat is niet de bedoeling, om de dooie dood niet! We willen ons kindje graag gezond en wel ter wereld brengen! Wat denkt u wel!?

En zo redden we nog voor zijn geboorte al voor het eerst zijn nog zeer prille leventje. We waren gewoon even bij een willekeurige buurt-dokter binnengesprongen omdat we het gewoon niet weten. Naar wat voor dokter moeten we? In wat voor ziekenhuis? En zelfs, in welke stad?

X staat namelijk nog steeds ingeschreven bij Schoonmama. En die woont niet in Beijing. Schoonmama heeft het al helemaal uitgedokterd: X zou het beste gewoon Beijing verlaten en naar Schoonmama's huis komen. Dan gaan ze daar naar een dokter (zodat we zeker weten dat de verzekering alles dekt) en gaan ze daar alles wel eens piekfijn regelen.

Ja maar... en ik dan? Moet ik dan eenzaam in Beijing achterblijven? Hallo? Schoonmama's plan heeft mij straal vergeten - een van de veelgehoorde mannenklachten bij zwangerschap, naar het schijnt. Vergeten worden.

De dokterskwestie vergeten we allerminst. Eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. De dokter noemde een bepaald soort vrouwenziekenhuis. Ik weet nog dat we daar komende maandag naartoe zouden kunnen (maandag is mijn vrije dag dus ik hoef niet vergeten te worden). Maar hoe dat soort ziekenhuis ook al weer heet in het Chinees, ben ik helaas vergeten.

Nu maar hopen dat vergeetachtigheid geen zwangerschapskwaal is. Althans niet een waar X last van krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten