zondag 10 november 2013

Een Baby voor je Verjaardag - We zijn Zwanger!

X. voelt altijd precies wanneer ze ongesteld gaat worden. Minstens een week van tevoren voelt ze het al aankomen. Ook deze maand. Oktober was nog niet om, of X zei al: "M, ik word ongesteld. Sorry, geen baby..."

Op 7 november stond de ongesteldheid op het programma, dus wij wachten. Maar niets. Sterker nog, in plaats daarvan zei X opeens: "M, misschien ben ik zwanger."

Jaja, dat zal wel. Het is bekend dat X nog wel eens van gedachten verandert, maar dat leek me in dit geval toch een beetje onmogelijk: zwanger met terugwerkende kracht. Maar de maandelijkse gebeurtenis kwam niet, die dag. 

De volgende dag was ik jarig. Maar aan mijn verjaardag dacht ze niet, die morgen. Geen 'gefeliciteerd met je verjaardag schat' en zelfs geen cadeautje (hoewel dat laatste een verhaal apart is, dat vertel ik misschien nog wel eens). Wel: 'Ik ben ECHT misschien zwanger, M.' 

Afijn, jarig of niet, het was een gewone vrijdag dus er moest ook nog gewerkt worden. Gedurende de dag kreeg ik wel 6 of 7 berichtjes: 'M, volgens mij ben ik echt zwanger hoor'. 'Ik heb net overgegeven.' 'Ik ben zo moe en volgens mij ben ik dus echt wel zwanger'.

Toen nam ik een kloek besluit. Dit ging zo niet langer. Tijd voor een Test!

Dus ik voor het eerst van mijn leven een zwangerschapstest gekocht. Tjee een test... dat begint wel erg 'echt' te worden.

Die avond had ik toevallig afgesproken om met mijn beste vriend wat bij te kletsen via Skype. Ergens tijdens het gesprek kwam ook X thuis. Terwijl vriend M. en ik aan het babbelen waren over wat die-en-die gedaan had en andere dingen, zei mijn lieve eega: 'Schat waar is die zwangerschapstest'? 

Tsja. Vriend M. dan toch ook maar even ingelicht over wat er nu écht belangrijk voor mij was. Terwijl X de (uiteraard Chineestalige) gebruiksaanwijzing doornam, vertelde ik vriend M. hoe de vlag erbij stond. Misschien waren we zwanger en we gingen NU testen.

X. verdween in het toilet met de test. Een paar minuten later kwam ze er weer uit. Ik liet vriend M. heel even voor wat hij was. Skype zelf stond nog aan, dus hij heeft alles kunnen horen.

We keken naar de test. Er stonden twee streepjes. Zwanger... alhoewel: het tweede streepje was wel wat bleekjes. Kan de test fout zijn? 'Nee M.,'zei X. 'Ik ben ECHT zwanger! Geloof je het niet?'

Ik had gedacht dat ik meteen zou gaan dansen en springen. Maar ik kon het nog niet helemaal bevatten. Zwanger? Wij? Ik? Al zo lang, zo vaak aan gedacht dat het geweldig zou zijn om een echt gezin te beginnen. Gebeden dat we alsjeblieft alsjeblieft niet al te lang zouden moeten wachten voor het 'raak' zou zijn... en dan al in de Tweede Ronde zwanger? Zou het echt echt echt, écht waar zijn...?

Vriend M. zei: 'M, je moet nu even samen met X zijn. Ik spreek je later wel weer!'. Hij had gelijk. Dit was even Te Groot voor mij om zo maar even te beseffen.

Eén ding stond in elk geval vast. Dit is de meest bijzondere verjaardag die ik ooit heb gehad.

Zwanger! Ja toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten