dinsdag 12 november 2013

Zwanger: Honger Voor Twee

Met haar 1 meter 64 valt ze in de categorie van vrij kleine, schattige vrouwen. Bepaald geen struise veelvraat. Wat een groot risico voor mij inhoudt, want haar mond is nogal eens groter dan haar maag waardoor we soms een beetje te veel bestellen.

En wie mag dat allemaal opeten? Juist ik. Want anders is het verspilling en dat is natuurlijk mijn schuld. Ik ben dan ook niet meer zo dun als vroeger.

Maar nu is alles anders. Nu X zwanger is, heeft ze honger voor twee.

"Wat wil je vandaag eten, lieverd?" zei ze gisteren. "Het is nog voor je verjaardag."
Nou, dan weet ik het wel. Een lekkere pizza zou wel smaken. Het is ook een beetje nostalgie want toen we elkaar net leerden kennen, gingen we vaak naar een pizzarestaurant van dezelfde keten. In een ander winkelcentrum weliswaar, maar toch.

Zij doet de bestelling. "We willen graag de fruit-pizza, groot. En twee salades. En schat wil je de aardappelpartjes-frietjes of de geruite-schijfjesfrietjes? Oh weet je wat, doe maar allebei. En dan nog een lekker kaastaartje omdat je jarig bent."

Om een lange bestelling kort te maken: de hele tafel stond vol lekkernijen. Aan het eind van deze lunch zat ik zo propvol dat ik voor de hele week genoeg had gegeten.

Daarna rolden we op een slakkengangetje richting onze theedealer. We babbelen daar wat (waarbij de theedealer ons sterk afraadt om iets te kopen!).

En dan zegt ze: "Schat... ik sterf van de honger."

Dus wij niet direct naar huis, maar via het afhaal-restaurant. Dat ligt nog geen 5 minuten lopen van thuis. Maar dat eten heeft ons appartement nooit gehaald.

Eenmaal thuis zegt ze: "Schat... ik heb weer honger. Ik moet noten, walnoten en cashewnoten. Oh ik heb zo'n honger."

Ja, ja.. Afijn, ik dus linea recta weer terug naar het winkelcentrum. Je weet wel, met dat pizzarestaurant en die thee-dealer. Dat winkelcentrum waar we net vandaan kwamen.

Nu kan ik wel in discussie gaan met X, maar veel zin heeft dat niet. Met zwangere vrouwen kun je nooit in discussie gaan. Ten eerste omdat ze dan zeggen dat je als man het allemaal toch niet begrijpt. Hoe ze zich voelen en zo.

Ten tweede omdat het simpelweg 2 tegen 1 is.

In lengte win ik het nog steeds ruim van ze: X en de kleine zijn samen - bij elkaar opgeteld dus - op dit moment 1 meter 64 plus 1 millimeter. Maar o wat legt die van 1 millimeter veel gewicht in de schaal. (Figuurlijk. Nog wel.).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten