maandag 4 november 2013

Foliumzuur. Wie is er niet groot mee geworden?

Wij hebben het nu ook: Foliumzuur. Een Must voor Alle Stellen Die Zwanger Willen Worden!

Ik stond erop dat we het busje met 60 pilletjes zouden kopen. Ook al vond ik het eerlijk gezegd best aan de prijs: 133 RMB, omgerekend meer dan 15 euro. Maar ach, voor je kind doe je alles, nietwaar. Zelfs als dat nog niet eens geconcipeerd is. Klein detail, maar een kniesoor die daarop let.

Foliumzuur uit Schoonmoeders tijd.
Maar.... Schoonmoeder denkt hier dus even anders over. Via sms in X's telefoon kreeg ik op mijn kop. Waarom koop ik nou een busje foliumzuurtabletten voor zo veel geld, als zij voor 3 RMB (nog geen 0,50 euro) een busje voor 1 maand kan kopen? En daarnaast, waarom zou je überhaupt foliumzuurpilletjes kopen als er ook foliumzuur zit in sinaasappels??

Schoonma is lief, maar Schoonma is ook van de oude stempel. Van de tijd dat de baby'tjes nog gewoon geboren werden zonder poespas. Zo van je seks - zwanger - kind - klaar. Hopsakee. (Hoewel ze misschien een punt heeft, maar ik ben nog niet zo ver dat ik dat wil toegeven.)

Ik hou mijn hart vast als ze straks ook alles beter weet als dat kind, geconcipieerd en wel, er eenmaal is...

Maar ik krijg haar wel. Morgen koop ik gewoon 80 kilo sinaasappels en zeg ik tegen X: hier, foliumzuur. Eet smakelijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten